dimecres, 29 de gener del 2014

Per l' Oscar, fins aviat!

Oscar, et deixem unes feines perquè no perdis el fil de la classe. Et trobem a faltar i esperem veure't molt aviat!!!
Una abraçada de tots i totes!!!

CASTELLÀ

“LA VENGANZA DE LA GOMA”
En el estuche de Ramón acababa de entra una reluciente, olorosa y blanca goma de borrar. Su mamá se la había comprado unos minutos antes de entrar en el cole, en la papelería que había enfrente.
Al abrir la caja, totalmente llena y en perfecta alineación, el dependiente se las enseñó antes de dársela, para que eligiera entre los colores que había.
Cuando la clase empezó, Ramón sacó su cuaderno, su lápiz y su nueva goma, la cual -sin que se
diese cuenta- cayó al suelo y quedó aprisionada entre las patas de su mesa y la del compañero . Allí estaba, solita, pasando el tiempo sin que nadie la echara en falta, de tal manera que -a la hora de la salida- ahí atrapada y triste se quedó.
Al día siguiente ocurrió lo mismo, nadie se dio cuenta de dónde estaba, ni siquiera cuando Ramón
se levantó para decirle a la maestra que le habían quitado su goma nueva. Pero ni Ramón ni nadie pudo confirmar quién le había quitado la goma; así que el día volvió a acabar sin que la encontraran. Así pasó un día y otro, y otro...Hasta que pasaron tantos que a la goma se le empezaron a pegar las pelusillas que se escapaban de las escobas de la limpieza, quedando sucia y manchada, perdiendo el esplendor que tenía cuando estaba en su caja.
Pero una mañana, un niño de la clase tropezó con la mesa e hizo que la goma se liberara de su
prisión -aunque no por ello la recogieron del suelo- por lo que el enojo de la goma fue en aumento, hasta llegar a pensar: -“¡Pero bueno!, ¿nadie me va a recoger? ¡Pues ahora se van a enterar estos desaprensivos críos!”. Así que, aprovechando los descuidos de los niños, iba borrando todos los ejercicios y tareas que habían escrito, de manera que -cuando la maestra iba a corregirlos...- ¡No había nada en los cuadernos! ¡Las soluciones de las cuentas, las palabras y las frases volaban al instante al ser borradas por la goma vengadora! En un par de días, ningún niño pudo terminar la tarea, sin saber nadie porqué desaparecía todo de sus cuadernos.
Al tercer día, la goma tan sólo era una pequeña mota que ya no podía borrar nada y, cuando se dio cuenta de que su venganza se había vuelto contra ella, ya era demasiado tarde. Pensemos un poco: una goma normal, si la cuida bien su dueño, puede llegar a durar muchas semanas; en cambio, la goma vengadora se había gastado por completo en sólo dos días.
Para ella ya era demasiado tarde, las ganas por vengarse de esos niños tan poco cuidadosos, había sido propio fin. Pero para ti no tiene por qué serlo; ya que, cuando tengas muchas ganas de vengarte de algo que te hayan hecho, acuérdate que la venganza viene siempre de la mano de algo malo para el que la realiza.
Autor texto y dibujo: José Miguel de la Rosa Sánchez – Comprensión lectora: Silvia Asuero.
COMPRENSIÓN LECTORA
Nombre Fecha:
1.‐ ¿Dónde tenía guardada Ramón su goma? Colorea.


2.‐ Describe la goma al principio y al final de la historia (incluye en la descripción sus sentimientos).
Al principio, la goma
Pero al final,
3.‐ ¿Por qué creía Ramón que le habían quitado su goma nueva

4.‐ Busca un sinónimo y un antónimo de …
• Reluciente: ___________________ • Olorosa: __________________________________
• Nueva: ______________________ • Triste: ____________________________________
• Sola: ________________________ • Sucia: _____________________________________
5.- Cuenta qué habrías hecho si tú fueras “La Goma Vengadora” .

CATALÀ

En el dibuix has de fer una redacció explicant tot el que veus a la fotografia (tria la que tu vulguis)

MATEMÀTIQUES

Deures llibreta
1. Fes les operacions:
a) 852+254+369= b)476+63= c)876+147+369= d) 962-258=
e) 258-147= f) 147-109=
2. Multipliquem:
a) 456 x 5 = b) 145 x 6 =
c) 123 x 2 = d) 562 x 4 =
e) 568 x 4 = f) 856 x 3 =
deures 24/1/14
1. Quantes monedes de 0’50€ necessitem per fer:
a) 2’5€= 5 monedes b) 2’50€=
c) 6’50€= d) 14€=
e) 8’50€= f) 7€=
2. Amb quines monedes podem fer la suma:
a) 3’55€= 3 x 1€ + 1 x 0’50€ + 1 x 0’05€
b) 5’68€=
c) 4’04€=
d) 9’33€=
3. Realitza les següents operacions:
a) 8’15€ + 4’37€=
b) 9’54€-’07€=
c) 6’14-5’95€=
d 14’85€+12’08€=
Deures 29/1/2014
1.Fes operacions:
a) 1578 x3= b) 5814x4=
c) 5632 x7 = d) 1578 x6=
e) 3698 x 5 = f) 1476 x 8 =
g) 1284-1089= h) 3697 -2589=
i) 2587-2107= j) 6482-1579=

MEDI

Les plantes

Les plantes són éssers vius que:

Neixen Creixen S’alimenten

Es reprodueixen Moren


Les parts d’una planta són:

Arrel
Tija
Fulles
Flor
Fruit


L’ arrel

L’ arrel de la planta creix sota la terra i no es veu.
Serveix per:

•Fixar la planta a la terra.

•Xuclar l’aigua i les sals que necessita la planta.


La tija

La tija creix per sobre del terra.

Serveix per:

•Sostenir les fulles, les flors i els fruits.
•Portar l’aigua i les sals fins a les fulles.
•Repartir l’aliment a tota la planta.


Les fulles

Les fulles surten de la tija i tenen diferents formes.

Serveixen:

•Perquè la planta respiri.
•Per fer el seu aliment.


La flor

Les flors de les plantes poden ser de molts colors.
De les flors surten els fruits que, moltes vegades, es poden menjar.
Serveixen perquè la planta es reprodueixi.

Les parts d’una flor són:

Pètals, sèpals, estam, pistil i calze.


El fruit

El fruit és la part de la planta que conté i protegeix les llavors. De les llavors en neixen les plantes.

Algunes de les coses que mengem són fruits de les plantes, com per exemple:
-Les fruites: poma, taronja, pera...
-Els llegums: cigrons, llenties, pèsols...
-Fruits secs: pinyons, ametlles, avellanes...


Els arbres

Els arbres són les plantes més altes i més grans.
La tija dels arbres és gruixuda i dura i es diu tronc. Del tronc surten les branques.


Classificació de les plantes

Les plantes poden ser: arbres, arbustos i herbes.

El garrofer és un ARBRE.

Els arbres són bastant alts.
Tenen el tronc gruixut i les branques fortes.


El roser és un ARBUST

Els arbustos són més baixos que els arbres.
La tija és prima però forta.


La maduixera és una HERBA

Les herbes són bastant baixes.
La tija és prima i es trenca fàcilment.

Busca fotografies o dibuixa un arbre, un arbust i una herba.

Completa:

ARBRE

Els arbres són bastant ..............

Tenen el .................. gruixut i les branques ....................


ARBUST



Els ....................... són més baixos que els ...........................

La tija és ...................però forta.


HERBA


Les herbes són bastant ................

La tija és ....................... es trenca fàcilment.

1 comentari:

  1. Oscar contesta si vols en format Word així serà més fàcil.

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